Reading List – TEFL

 

Bach, Gerhard & Johannes-Peter Timm (Hrsg.) (2009). Englischunterricht: Grundlagen und Methoden einer handlungsorientierten Unterrichtspraxis. 4. Auflage. Tübingen/Basel: Francke.

Bausch, Karl-Richard, Herbert Christ & Hans-Jürgen Krumm (Hrsg.) (2007). Handbuch Fremdsprachenunterricht. 5. Auflage. Tübingen: Francke.

Bredella, Lothar (2002). Literarisches und interkulturelles Verstehen. Tübingen: Narr.

Byram, Michael (Hrsg.) (2000). Routledge Encyclopedia of Language Teaching and Learning. London: Routledge.

Carter, Ronald and David Nunan (Hrsg.)(2001): A Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of other Languages. Cambridge: CUP.

Council of Europe (Ed.) (2001). A Common European Framework of Reference: Learning, Teaching, Assessment. Straßbourg. Deutsche Version: Goethe‐Institut et al. (Hrsg.) Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen: Lernen, lehren, beurteilen. München.

Coyle, D., & Meyer, O. (2021). Beyond CLIL: Pluriliteracies Teaching for Deeper Learning. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781108914505Cummins, Jim & Chris Davison (Hrsg.) (2007): International Handbook of English Language Teaching. New York: Springer.

Doff, Sabine & Friederike Klippel (2007): Englischdidaktik: Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II. Berlin: Cornelsen Scriptor.

Edmonson, Willis & Juliane House (2006): Einführung in die Sprachlehrforschung. Tübingen: Franke.

Ellis, Rod (2008). Task based Language Learning and Teaching. Oxford: OUP.

Gebhard, Jerry G and Robert Oprandy (1999): Language Teaching Awareness – A Guide to Exploring Beliefs and Practices. Cambridge: CUP.

Gower, Roger, Diane Phillips and Steve Walters (2005): Teaching Practice – A Handbook for Teachers in Training. New York: Macmillan.

Hadfield, Jill and Charles Hadfield (2008): Introduction to Teaching English. Oxford: OUP.

Hallet, Wolfgang & Frank Königs (Hrsg.) (2010). Handbuch Fremdsprachendidaktik. Seelze-Velber: Friedrich.

Harmer, Jeremy (2004): How to Teach English. Harlow: Pearson and Longman.

Harmer, Jeremy (2001): The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson English Language Teaching.

Haß, Frank (2006): Fachdidaktik Englisch – Tradition, Innovation, Praxis. Stuttgart: Klett.

Hedge, Tricia (2000): Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: OUP.

Jung, Udo (Hrsg.) (2006): Praktische Handreichung für Fremdsprachenlehrer. 4. Auflage. Frankfurt am Main: Lang.

Legutke, Michael & Howard Thomas (2010): Process and Experience in the Language Classroom. London: Longman.

Lightbown, Patsy M. & Nina Spada (2004): How Languages are Learned. Oxford: OUP.

Müller-Hartmann, Andreas & Marita Schocker- von Ditfurth (2006): Introduction to English Language Teaching. Stuttgart: Klett.

Thaler, Engelbert (2010): Lernerfolg durch Balanced Teaching. Berlin: Cornelsen Scriptor.

Thornbury, Scott (2006): An A to Z of ELT. New York: Macmillan.

Timm, Johannes-Peter (Hrsg.) (2005): Englisch lernen und lehren: Didaktik des Englischunterrichts. Berlin: Cornelsen.

Ur, Penny (1996): A Course in Language Teaching. Cambridge: CUP.

Weskamp, Ralf (2001): Fachdidaktik: Grundlagen und Konzepte. Berlin: Cornelsen.

Willis, Jane (1996): A Framework for Task-Based Learning. Harlow: Longman.